Хто більш успішні в дорослому житті: діти, які раніше були хуліганами, чи спокійні?

  • 27.03.2024 07:30
  • 3 хвилини читання
Хто більш успішні в дорослому житті: діти, які раніше були хуліганами, чи спокійні?

Дослідники з Інституту соціальних та економічних досліджень Університету Ессекса у Великобританії спростували поширену думку про те, що зі шкільних хуліганів не можуть вирости успішні дорослі.

Також на тему які якості повинен мати керівник успішного бізнесу, психологи визначили дві важливі.

Нове дослідження ефективності

Вони провели дослідження, щоб встановити, як соціально-емоційні навички дітей, які включають в себе здібності особистості та спілкування з оточенням, зв'язані з економічними результатами та успіхами на ринку праці у дорослому житті.

Дані були взяті з британського дослідження 1970 British Cohort Study, в якому взяли участь понад 17 тисяч людей, які були народжені у другому тижні квітня 1970 року в Англії, Шотландії та Уельсі. Інформація про них була зібрана протягом різних періодів їх життя, починаючи з п'яти років і до 46 років, за допомогою тестів, анкет для батьків та вчителів, а також опитувань самими учасниками.

Дослідники склали вибірку приблизно з 7000 осіб, які були здатні надавати інформацію у десятирічному віці. Вони досліджували, як учителі оцінювали соціальні та емоційні навички дітей у віці 10 років у 1980 році, а потім слідкували за ними до 46 років у 2016 році. Крім цього, вчені аналізували результати опитувань учасників у 16 років, які відображали їхню соціальну поведінку, інтереси, стан психіки та низку інших аспектів.

Хулігани виявилися вдалими.

Дослідники виявили, що учасники, які отримували більше повідомлень від учителів про проблеми з поведінкою, такі як спалахи гніву, цькування та знущання над іншими дітьми, в середньому отримували зарплату, яка була на майже 4% вище у 2016 році. На відміну від цього, розвинені когнітивні здібності були пов'язані зі збільшенням заробітку на 6%, а додаткові роки освіти приносили лише трохи менше 5%.

У той же час труднощі з увагою, емоціями та стосунками з однолітками у шкільні роки, зазвичай, погіршували успішність. Це проявлялося у зниженні результатів майже на 3% порівняно з іншими однокласниками.

Також було виявлено, що діти з порушеннями у поведінці стають більш товариськими підлітками, але у майбутньому серед них частіше зустрічаються ті, хто курить та потрапляє під арешт.